CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

we + us... :)

Daisypath Friendship tickers

Followers

Saturday, January 29, 2011

SEDIA ?



Exam, peperiksaan, test, imtihan, sudah menjadi lumrah setiap pelajar mesti menghadapinya. “The examination is just araound the corner.” Itulah kata guru yg sentiasa take care of us!
Mana notaku? Mana bukuku? Inilah yg terjadi apabila terjadinya peperiksaan….

Ungkapan “Good Luck” pula biasa diungkapkan oleh ibu bapa, ahli keluarga, guru-guru dan juga kawan-kawan kita. Debaran kian kencang apabila diumumkan tarikh keputusan hanya tinggal beberapa hari lagi….. segala penat lelah selama ini dirasakan berbaloi apabila tercatatnya keputusan yg menggembirakan!

Tapi….. sedarkah kita itu hanyalah ujian yg dibuat oleh insan yg bergelar manusia? Bagaimana pula ujian yg Allah timpakan kpd kita?

Adakah kita; “Ya Allah.. tabahkanlah hati hambamu ini dalam menghadapi dugaan darimu.” Atau…. “Wahai Tuhanku, mengapa ini terjadi kepadaku? Mengapa? Mengapa?.” Tepuk dada….

Tanyalah iman! Adakah kita akan berusaha berijtihad utk mendapatkan yg terbaik di sana? Adakah dgn ujian itu akan membuatkan kita mampu utk mengukir senyuman gembira utk mendapatkan hasil yg terbaik di sana atau sebaliknya?



Sama-samalah kita renungkannya……..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails